zaterdag 17 september 2005

17-1-1948 Algiers

Algiers, 17-1-48
Grote schatten van mij,

In heel grote haast even een krabbeltje omdat we niet wisten dat er post van boord ging.
In Port Said kregen we geen kans om iets te kopen want daar voeren we in de nacht voorbij. In 't Kanaal hebben we nog stilgelegen omdat er een schuit vastgelopen was. In Suez werd de grote lamp aan boord gehesen voor het Kanaal. Daar was alles O.K.
Bij het vastmaken tros gebroken. Vanmorgen hier tros in de st.b. schroef. Duiker losgemaakt.
Wat 'n haast, wat 'n haast.
Deze laatste brief kan er in 2 dagen zijn. We komen misschien pas Zondag 25 binnen. (Zaterdag 24 in ....)
Ik houd mijn hersens er niet meer bij, want alles staat aan me te mieren om even de wal op te gaan.
In P.S. kreeg ik pas je brieven over de verhuizing. Natuurlijk ga ik node uit ons lieve huis, maar de praktijk zal uitwijzen dat we deze kans nooit mogen laten glippen. Een eigen huis? Ideaal!
Schat, ik vind 't natuurlijk best, wat ik ook al aan Vader geseind heb.
Hoe zal die straat heten? Anders weet ik jullie niet te vinden.
Overal en allemaal gezoend door Vader.

Sorry, Ans, een tas kon ik in P.S. niet voor je bemachtigen. Nu heb ik misschien voor de jongens hier nog wat sinaasappels.De lamp wordt opgehesen - Klik om te vergroten
In haast
jouw Maart


De lamp wordt opgehesen


[ DIT WAS DE LAATSTE BRIEF VAN DE TWEEDE REIS ]